رگبرگ های سیاه

برگ های سبز با رگبرگ های سفید، باعث میوه دادن درختان می شوند ؛ و برگ های سفید با رگبرگ های سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

رگبرگ های سیاه

برگ های سبز با رگبرگ های سفید، باعث میوه دادن درختان می شوند ؛ و برگ های سفید با رگبرگ های سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

رگبرگ های سیاه

هدف از ساختن این وبلاگ، ایجاد مکانی برای اشتراک خوانده ها و آموخته هاست.

بایگانی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

عنوان: نامه های بلوغ
نویسنده: علی صفائی حائری
نشر:  لیله القدر
تعداد صفحات: 264
سال نشر: چاپ یازدهم 1391

علی صفائی حائری هنگامی که فرزندانشان به سن تکلیف می‌رسند، نامه‌هایی برای آن‌ها می‌نویسد و در هر نامه به نکات مهمی در مورد دین، زندگی و تمام جنبه‌های آن می‌پردازد. سپس از آن‌ها می خواهد این نامه‌ها را با هم به اشتراک بگذارند تا همگی بتوانند از مطالب بیان شده بهره‌مند شود.
 

 

- تو فردا ساعت چهار و نیم بعدازظهر شانزدهم ذی‌القعده الحرام، به سرزمین بالغ عمرت می‌رسی. می‌توانی فردا را جشن بگیری که مخاطب ندای خدا و طرف حساب او شده‌ای. تو کرامت تکلیف را بر دوش می‌گیری؛ پس مواظب باش که کرامت تکلیف، غرامت مجازات را هم دارد.

- بهترین زندگی، آن نیست که تو در کنار نعمت و قدرت و یا بهره مند از عنایت‌های حق و حضور او باشی. زندگی تمام، زندگی کسی است که زاینده است و سازنده و دیگران از وجود آن بهره مند هستند.

 

 

* حدودا سه یا چهار سال پیش مطالعه این کتاب را شروع کردم. زمانی که به نامه‌ای که خطاب به مهدیه نوشته شده بود، متوقف شدم. مدت ها درگیر مطالب بیان شده و کند و کاو در مورد آن‌ها بودم. ماه رمضان امسال دوباره سراغ کتاب رفتم. بخش هایی از ابتدا را بازخوانی کردم و به بخش های باقی مانده پرداختم و به فکر فرو رفتم.

به دخترهای نه ساله و  پسرهای پانزده ساله هنگام مواجه شدن با این نامه ها فکر کردم. به عین صاد فکر کردم که تا پانزده سالگی بسیاری از کتاب های مهم ادبیات را خوانده بوده است و راهش را مشخص کرده بود... و به خودم، در آخرین ماه های بیست و هشت سالگی که چقدر درک کامل این مطالب برایم سخت است...

 

 

 

۲ نظر ۰۸ تیر ۹۹ ، ۱۹:۵۰
مهدیه عباسیان

عنوان: قدیس
نویسنده: ابراهیم حسن‌بیگی
نشر:  نیستان
تعداد صفحات: 300
سال نشر: چاپ هفتم 1396

ابراهیم حسن‌بیگی را نمی‌شناسم. اما همراه شدن اسم نشر نیستان با عنوان قدیس و علی در دل آن باعث می‌شود دلم بخواهد خودم را به کتاب بسپارم. ابراهیم حسن‌بیگی در این کتاب به امام علی (ع) پرداخته است. اما در داستانی جذاب و از زاویه دید کشیشی مسیحی، طوری که کشش و تعلیق لازم را برای بیشتر دانستن در دل و ذهن مخاطب نیز ایجاد می کند.

 

- کشیش گفت: ملت ها و دولت های اسلامی مانند کسانی هستند که گنج گران‌بهایشان را دفن کرده‌اند یا اساسا از آن خبر ندارند. گمان می‌کنم آن‌ها هم علی را نمی‌شناسند.

- کتاب غذای روح آدمی است. زمانی برای خودت در نظر بگیر و مطالعه کن؛ مخصوصا زندگی‌نامه افراد بزرگ و نامدار جهان را بخوان و الگوی زندگی‌ات قرار بده. اگر تنها به یک ماشین بزرگ پول‌ساز تبدیل شوی، مثل هر ماشین دیگری فرسوده خواهی شد و ماشین‌های مدل بالاتر جایت را می‌گیرند.

 

* هرچند که ما از امام علی نسبتا زیاد می‌دانیم، اما این کتاب برایم جالب و مفید بود. در این شب‌ها که بی‌خواب می‌شوم، نوع روایت کتاب به اندازه‌ای برایم هیجان انگیز بود که منتظر باشم زمان مطالعه‌اش فرا برسد.

 

 

 

 

۱ نظر ۰۴ تیر ۹۹ ، ۱۷:۳۰
مهدیه عباسیان