رگبرگ های سیاه

برگ های سبز با رگبرگ های سفید، باعث میوه دادن درختان می شوند ؛ و برگ های سفید با رگبرگ های سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

رگبرگ های سیاه

برگ های سبز با رگبرگ های سفید، باعث میوه دادن درختان می شوند ؛ و برگ های سفید با رگبرگ های سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

رگبرگ های سیاه

هدف از ساختن این وبلاگ، ایجاد مکانی برای اشتراک خوانده ها و آموخته هاست.

بایگانی

A Quiet Place

شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۴۱ ق.ظ

 

در مورد این فیلم نقدهای بسیار کامل و جامعی هست که حرفی برای گفتن باقی نمی گذارند؛ اما نتوانستم در مقابل فیلمی این چنین قوی، با سکوت ِ اجباری حاکم در آن ساکت باشم و هیچ نگویم.

تمام آنچه می خواهم بگویم خلاصه می شود در اینکه منِ فیلم نبین و کم طاقت در برابر اکثر فیلم ها، دوبار در یک شبانه روز به تماشایش نشستم و از آن داستان شوکه کننده، نکات ریز به تصویر کشیده شده، امید ِ بی پایان، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن در اوقاتی که آدم در ذهنش هم نمی گنجد و مخصوصاً از بازی بی نظیر امیلی بلانت لذت بردم و به فکر فرو رفتم و تمام شب روی انگشت های پا راه رفتم...

 

 

 

۹۷/۰۶/۲۴
مهدیه عباسیان

فیلم

نظرات  (۱)

یا عرض سلام خدمت شما :)
به نظر بنده هر چند تو فیلمای علمی تخیلی یا ترسناک این فیلم خیلی به نسبت هزینه زیادی نشده بود اما با توجه به موضوع جالبش و بازی زیبای بازیگراش تونست نظر مخاطبش رو خیلی خوب جلب کنه نگاهی به رنک فیلم هم این موضوع رو تایید می کنه.
اما قسمت زیبای فیلم توجه بیشمارش به حس شنواییه که تا حالا نظیر نداشته یعنی شما شاید در 60 درصد فیلم هیچ صدای خاصی ندارید (که جالبه!!) اما موضوع به آنی تغییر می کنه و هیجانش خیلی بالا میره البته باید گفت در قسمت های بیصدا نکات جالبی وجود داره که تنها با دقت دیدن فیلم اونا رو نمایان میکنه. اما بازی زیبای بازیگراش هم خیلی خوب بود و حسو کامل منتقل می کنه و از همه مهمتر من عاشق فیلم هایی ام که موضوعش حالت چند گانه ای داره تلفیقی از ترس، هیجان، آرامش، تراژدی و ... 
من که ازش لذت بردم ...
با تشکر فراوان از مهدیه جان عزیز بابت توجهش به این فیلم :)
پاسخ:
:)

سلام علیکم بر شما :))

من چون خیلی اهل دیدن فیلم های تخیلی نیستم نمی تونم در مورد هزینه ها نظری بدم. یعنی من حسی عمل میکنم. اینکه چقدر هزینه شده گاهی زیاد برام مهم نیست یا شاید اصلا متوجه اش نمی شم، حسی که بهم منتقل میشه و باعث می شه درگیر بشم یا نه برام تعیین کننده تر هست.
چیزی که برای من جالب بود این بود که بار هیجان این فیلم بر دوش بازیگران بود. توی فیلم های دیگه ای که باهم دیدیم، مخصوصاً فیلم های ترسناک این بار بر عهده اون شخصیت متفاوت داستان یا به قول خودم همون هیولاهاست. و این موضوع باعث میشد فیلم طبیعی تر و ملموس تر پیش بره.
باهات موافقم. خیلی از ما تا به حال به حساسیت بالای یکی از حواس و اثراتی که می تونه داشته باشه فکر نکرده بودیم.

ازت ممنونم. هم برای انتخاب فیلم های خوب. هم برای تعادلی که در تنوع فیلم های انتخابیت برقرار می کنی. هم برای اینکه حواست به نترسیدن منِ ترسو هست، هم برای دیدن دوباره فیلم ها در کنارم تا من هم حسی که تحربه کردی رو تجربه کنم و هم برای تمام تذکراتی که در ابتدای این فیلم دادی تا با دقت نگاه کنم.

منم از دیدنش در کنار تو لذت بردم. میلاد عزیزِ جان :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">