رگبرگ های سیاه

برگ های سبز با رگبرگ های سفید، باعث میوه دادن درختان می شوند ؛ و برگ های سفید با رگبرگ های سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

رگبرگ های سیاه

برگ های سبز با رگبرگ های سفید، باعث میوه دادن درختان می شوند ؛ و برگ های سفید با رگبرگ های سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

رگبرگ های سیاه

هدف از ساختن این وبلاگ، ایجاد مکانی برای اشتراک خوانده ها و آموخته هاست.

بایگانی

روزی که محبت گل کرد - فریبا کلهر

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۵۱ ب.ظ

روزی که محبت گل کرد

عنوان: روزی که محبت گل کرد
نویسنده: فریبا کلهر

نـشر: نبأ
تعداد صفحات: 18
سال نشر: چاپ اول 1376 - چاپ سوم 1382

روزی که محبت گل کرد کتابی مصور و کوتاه است که ماجرای غدیر خم و به امامت رسیدن امام علی (ع) را با نثری بسیار ساده برای کودکان گروه سنی ج ( سال های آخر دبستان) بیان می کند. ماجرای غدیر خم داستانی است که بیشتر کودکان با آن آشنا هستند اما نکته ای که کتاب را جذاب می کند روایت داستان از زبان خداست.

 

* نام جالب کتاب من را به سوی خواندن آن سوق داد. ولی در واقع، آنقدرها هم جالب نبود.

۹۴/۰۳/۲۲
مهدیه عباسیان

فریبا کلهر

نشر نبأ

نظرات  (۱)

سلام به مهدیه خانم گل. ممنون برای معرفی کتابهایی که می خونی.
و خسته نباشید برای این روزای پرمشغله ای که نمی تونه توجیهی باشه برای کنار گذاشتن کتاب خوندن و به روز کردن وبلاگت.
اول اینکه بهت غبطه می خورم که علیرغم این همه مشغله همچنان کتاب بخش جدایی ناپذیر زندگیته و چقدر دوست دارم بعضی از این کتابا رو بخونم و متاسفانه من با مشغله می تونم این کم کاری در مطالعه رو توجیه کنم!
اما در مورد این کتاب که صفحاتش کم بود و برای خوندنش کنجکاو شدم:
توقع من چیزی بیشتر از این بود. من که توی دهه سوم زندگیم هستم بجز اینکه کتاب از زبان خدا نقل شده بود (در واقع راوی عوض شده بود)، هیچ جذابیت و مزیت دیگه ای در اون ندیدم. مخصوصا اون خودآزمایی آخرش خیلی جذابیتش رو کمتر کرده. به نظرم کتابی که قراره برای مطالعه غیر درسی باشه چندان محترمانه نیست که برای گروه سنی دانش آموز سوال تهش طرح کنه.
تصاویر بسیار مرده و نچسب و نازیبا بود. 
بعد از تمام این نظراتم در مورد کتاب وقتی متوجه سال چاپش شدم، دیدم که از کتاب سال 76 بیشتر از اینم نباید توقعی داشت. 
پاسخ:
سلام به نرگس عزیزم. ممنون برای همراه بودنت.
:) سلامت باشی...
یه بنده خدایی می گفت، کسالت و سختی خوبه ( حتی برای من باعث افزایش بازده هم می شه) امیدوارم زندگی هامون فارغ از ملالت باشه.

موافقم.. خودآزمایی آخر نظر من رو هم در مورد کتاب و حتی نویسنده تغییر داد. اما با خودم فکر کردم که شاید این کتاب به سفارش جای خاصی نوشته شده باشد یا به قول شما همون سال نشر کتاب کمی قانعم کرد.
و در مورد تصاویر هم موافقم و اینکه من دلیل وجود اون پرنده رو در همه ی تصاویر نفهمیدم...


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">